Klienci w 2015 roku chętnie korzystali z coraz większej liczby dostępnych opcji płatności elektronicznych. Obecnie na całym świecie, w tym w Polsce, posiadacze kart oczekują od banków i sprzedawców detalicznych udostępnienia użytecznych i łatwych w obsłudze opcji płatności mobilnych. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący cyfrowych płatności. Przeczytaj go koniecznie!
Zacznijmy od tego, że liczba wpisów na temat cyfrowych płatności wzrosła wielokrotnie, z poziomu 85 tys. w 2012 r. Natomiast analiza wpisów z 2015 r. wskazuje, że rosnącemu zainteresowaniu tym tematem ze strony internautów towarzyszyło coraz bardziej pozytywne nastawienie do technologii płatności mobilnych, co wpisuje się w trend utrzymujący się od dwóch lat. Trzeba przyznać, że im więcej dostępnych możliwości, tym bardziej zmienia się nastawienie klientów, którzy obecnie wydają się w pełni akceptować płatności formy następnej generacji.
Warto wspomnieć o tym, że w 2015 r. portfele cyfrowe, w tym Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay i MasterPass, stanowiły temat 97% rozmów w mediach społecznościowych dotyczących płatności mobilnych. Zwykle rozmowy te skupiały się na nowościach produktowych, usprawnieniach w usługach oraz ocenach użytkowników. Dyskusje dotyczyły także kart zbliżeniowych (47%), technologii biometrycznych (33%), płatności osobistych (14%) i tzw. wearables, czyli urządzeń do noszenia na sobie (6%).
Trzeba przyznać, że portfele cyfrowe są coraz bardziej obecne w rozmowach w mediach społecznościowych na całym świecie. Otóż w ciągu ostatniego roku wzrost liczby rozmów, w których poruszono temat portfeli cyfrowych, odnotowano w każdym regionie, w tym w Europie (+144%). Dyskusja na ten temat najbardziej ożywiła się w krajach Ameryki Północnej.
Oczywiście bezpieczeństwo płatności mobilnych wciąż dominuje w rozmowach, coraz więcej konsumentów ma neutralne lub pozytywne nastawienie do oferowanych im usług (94%). Jednymi z najczęstszych tematów w 2015 roku były technologie biometryczne oraz schyłek ery haseł, co widać w rozmowach w mediach społecznościowych w 163 krajach na całym świecie. Zainteresowanie cieszyły się także płatności z wykorzystaniem technik odcisków palców i elektrokardiogramu i były ważnym tematem rozmów użytkowników, z kolei rozpoznawanie twarzy było głównym tematem (55%) rozmów dotyczących biometrii.